Denai 3 Puteri, Kota Damansara

Assalamualaikum and hai hahhaa ok so trip kalini saya nak share pengalaman saya hiking di Denai 3 Puteri hehehe.ok bagi saya pendakian saya kalini sangat seronok hahahah tak sabar nak share dengan korang :)

Ok first Denai 3 Puteri ni terletak di Hutan Simpan Kota Damansara. So korang masukkan je dalam google maps and akan jumpa hahah senang je, Ok actyally tempat ni treknya banyak nama and pelbagai trek yang korang boleh ikut, antaranya sahabat trail , denai harmoni , denai uniti dan banyak lagi lah hehe, and taklupa jugak yang trek sini pon ada banyak

Korang boleh pilih untuk trek bagi hikers and kalau korang nak ikut trek berbasikal. Weekend ramai orang weh hehehe saya pon macam teringin bila nampak orang naik sini guna basikal hahahaha nampak seronok sangat Allahu. Tapi takpa maybe next trip saya akan naik basikal pulak hahahahahahaha.

Ok so perjalanan naik dan turun ni dalam 10km jugak taksilap saya, heheh and saya semua sekali makan masa dalam dekat 5 jam jugak kot hahahaha, but saya berpegang pada konsep slow and steady hahahaha, means kalau saya hiking tak dinafikan memang saya slow but saya steady maknanya saya tak berhenti hehehehe. Itu memang konsep hiking saya so kalau kau nak kata aku lembab hahaha memang pon ahahhahahahaha,


Ok so dah berpenat lelah mendaki hahaha akhirnya sampai juga saya di puncak, Allahu haaa nampak tu signboard hahahah korang jangan pandang rendah dekat orang  gemok okey? hahahaha aku mampu tau ahahah.



Ok so ni ialah pemandangan nyaaa wahh cantik kan? time ni saya nampak kereta kereta and lori kat bawah tu semua kecik hahahaha macam kerengga. Hahahaha so itu ialah pemandangan lebuhraya NKVE & Kota Damansara, huhuhu .



haha ok tebakar sikit lemak aku. hahahah so dah puas dekat atas  em dalam 20minit juga kot saya dan abang saya dekat atas, so kami pon turun hehehehe

masa turun tu laju sikitlah hehehe sebab menurun kan, walaubagaimana pon kene tetap hati hati sebab trek dia ada yang curam memang curam betul, kene pakai tali and keadaan tanah yang licin huhu so kene hati hati biar perlahan lambat asal kau selamat hahahaha.

ok saya rasa sampai sini je penulisan saya, saya harap korang enjoy k. Geraklu gaisss pape roger hehe :)

Comments

Popular Posts