Bukit Batu Putih Port Dickson, Negeri Sembilan.

Assalamualaikum semua hehe ok harini saya nak sambung next tempat saya hiking, iaitu di Batu Putih Port Dickson. ok so tempat ni actuallt sangat familiar je yela sebab cantikk pemandangan dia lagipunn saya study di KUIM so dalam 20minit je naik motor boleh sampai sini.
Actually saya selalu sangat pergi sini ahahah yela kan aku tengah on diet hahaha time rajin pergi la emm.

ok so kalau kita nak naik ksini kene bayar rm1 but saya dulu tak bayar hahah sebab 5kali seminggu memang pergi kan si abang tu macam dah kautim je hehe.



 hehe ok so ni ialah pintu masuk dia and dekat depan tulah ada kaunter pembayaran and kalau nak tumpang beg ke ape pon boleh free je hehe. so kalau nak naik atas di actually banyak trek yang kita boleh follow tak silap saya ada 4 ke 5 heheha and kesemuanya saya dah pernah lalu, so aku boleh dikira lejen lah heheheh.
ok perjalanan dia tak lah lama sangat kalau ikut trek paling lama pon dalam 40 minit je kot heheheh ok so harini saya nak bawak korang follow trek yang lalu pantai so view dia sumpah nice teruk auch hahahha.



ok so ni lah trek dia, ni trek sebelum sampai ke pantai tu heheh kirenya pantai tu just baru separuh perjalanan lah hehe, so ok je trek dia sebenarnya cerun cerun lalu bawah pokok hehe nice seronok gile ah sebab mencabar serius adventure hahahaha so akan sampai pantai ihehe ni lah separuh perjalanan yang saya cakap tu huhu.





haa dia macam ade buai dekat sini boleh lah korang feeling feeling main buai kat tepi laut hahahahahah. Ok so perjalanan harus diteruskan hahahgaha.
panjat lagi untuk sampai ke puncak huhuhu



ok lepas kita sampai pantai kita teruskan perjalanan ke puncak, perjalanan dia sekejap je sebenarnya but trek dia dalam 300 meter kot takde mendatar dia memang mendaki curam macam dalam gambar tu hahahah saya memang suka benda adventure so benda ni amat seronok gagagagaga sumpah weh best aku memang suka hehehe.

so jalan punya jalan panjat punya panjat kau akan sampai akhirnya hehehe di puncak batu putih 




hehehe ok ni lah puncak dia and tu adik saya, hehe maaf gambar saya takda haha sebab time tu ramai sebab weekend soo agak bahaya nak minta tolong dia amikkan hehehe. ok so saya rasa sampai sini je penulisan saya, so harap korang anjoy ye hehehe ok baiii




Comments

Popular Posts