Gunung Datuk Rembau, Negeri Sembilan

Assalamualaikum hai semua hehehe ok saya nak sambung pasal perjalanan hiking saya hehe actually ni kire throwback lah haha sebab semua dah pergi kan, banyak sebenarnya gunung atau bukit yang saya dah naik but ni just saya pilih untuk tulis hehe yela sebab yang lain lain tu takda gambar hahahaha
Ok so next ni Gunung Datuk yang terletak di Rembau, Negeri Sembilan. Ok kalini saya pergi dengan abang saya hehehe dia pick up saya dari rumah then kami pergi hahahaa.
so dalam 1 jam lebih juga lah nak kesana em boleh tahan jauh dia hahahaha

so mula mula sampai akan jumpa ni hahaha signboard dia, then jalan masuk untuk pergi macam pondok bayaran, bayaran masuk pulak dikenakan sebanyak Rm5 sahaja, but itu 2 tahun lepas lah hehehe baru baru ni saya belum ada peluang lagi nak repeat gunung datuk hahahahaha
ok perjalanan dari bawah aku dalam 2 jam lebih jugak kot hahahah penat weh sumpah time tu pon banyak kami berhenti berhenti hahahahah.

Gunung ni memang tinggi lah yela kan nama pun gunung huhu, trek nya ok lah not bad but ade 600 meter yang masyaAllah di apunya curam nakmendaki tu memang aku takboleh nak bawa bincang sumpah tak tegak kaki kau hahahaha but adventure lah serius best auch ahahahaha.
 so dah lama berjalan dan mendaki hahah saya pun sampai lah ke puncak gunung ahahaha but belum naik lagi atas batu tu, hehe

so nak kene panjat tau hehehe eh lupa pulak sekarang ni takda dah tangga macamni hehe dia dah ubah so maybe lebih selamat lah hehehe.Panjat ni serius mencabar sumpah aku suke gila hahahah best weh mencabar eyy takleh move on hahaha.

ok so dah berpenat lelah dan basah lencun baju hahahah akhirnya aku sampai atas hehehe view dia subhanallah nice teruk weh ahahahaha. ok so dah snap gambar semua kami pun turun lah hehehe pendakian gunung ni serius best insyaAllah nak repeat hehehe so harap korang enjoy lah membaca hehe kk geraklu pape roger baii :)