Taisho Hill Bahau, Negerii Sembilan


Assalamualaikum and hai hehe actually saya tulis artikel ni terus 3 artikel pada tarikh yang sama Allahu hehe, minta maaf banyak banyak lah kepada lecturer saya yang baik lagi kacak bergaya sir shahrul hehe. Alright so harini saya nak share pengalaman saya hiking di area kawasan rumah saya je, di Bahau, Negeri Sembilan. Ok so nama tempat kedua ni ialah Taisho Hill. Haa sedap nama dia kan? Tempat ni memang saya dah biasa haha kalau cuti weekend balik kampong memang 2 hari balik 2 hari tulah saya akan naik Taisho Hill ni hashaha.
Ok nak cakap pasal trek dia Allahu trek dia terlampau mudah haha, bagi saya yang dah lama suka hiking ni trek Taisho Hill ni sangat mudah dan takda cabaran hehe but setakat nak keluarkan peluh tu boleh je, dan pemandangan dari puncak pon boleh tahan cantik hehe. Bulih lah nampak satu pokan Bahau tu tekau eh haha eh tercakap nogori pulak hahahaha. Ok nak naik ni trek dalam 20 minit je hehe tu sebab saya dah selalu naik but kalau yang mula mula naik maybe dalam 30 ke 40 minit jugak lah , hehehe ok jujurnya masa saya mula mula naik dulu ambik lebih kurang 40 minit jugak kot hahahah
So kenapa saya kata trek dia senang? Ok sebab trek dia adalah kelapa sawit hahahah yes kelapa sawit.



Hahaha tu nampak tak saya bergambar dekat tempat tadahan air kelapa sawit tu? Hahah so sebabtula saya kata mudah but ada jugak part part yang saya pancit hahaha yelah woi aku kene mendaki macam curam sikit lama pulaktu ahahahahah. So over all senang je makcik makcik pon boleh naik hehe takde masalah. Budak budak pon sama hehe, kawasan ni memang ramai orang petang petang and kalau weekend lagi lah ramai, pelbagai bangsa huhuh seronok. Dekat bawah pon ada orang yang jual jual air dan makanan. And kawasan dia mudah je nak cari, dia area taman perumahan je lokasi dia belakang mall hehe Billion nama mall tu .
Ok so dah tempuh dalam 20 minit jalan sampailah ke puncak hehehe atas puncak dia lawa yaAllah sumpah lawa walaupun takberapa tinggi tapi nice sangat. Dia macam ada 2 checkpoint satuu yang ada tempat kerusi kerusi atau lagi satu ada macam tempat lalalng lalang yaAllah nice juga ambil gambar dekat situ hehehe.


So nil ah puncaknya hehehe cantik kan? Tapi malangnya saya kurang hensem hahahaha. Oh ya kalau cuaca elok kan akan nampak ada kilang simen, haa kilang tu merupakan kilang terbesar di Asia Tenggara huhuh. Ok ni ialah pemandangan dari arah sebelah lain and kalau kita ambil gambar dari arah lain akan nampak lah seluruh Bandar Bahau, huhuh yang itu lawa jugak lah, sebab pemandangan Bandar kana da mall ad ataman reakreasi ad ataman perumahan jugak uhuhuhu. Kita boleh Nampak semua tu dari atas ni hehe. Actually saya selalu pergi sini dengan adik saya je hehe. So dah puas lepak atas kitorang pon turun lah balik heheh and pergi beli pizza hut dekat Bandar hahaha baru je burn kalori then tambah balik kalori hahaha cis hancur diet aku. So sampai sini je penulisan saya hehe insyaAllah  akan sambung ade lagi banyak tempat yang saya pergi heheh.  J

Comments

Popular Posts